Wyszukiwanie ofert

rodzaj nieruchomości

transakcja

lokalizacja

cena (od - do)
-

powierzchnia (od - do)
-

ilość pokoi (od - do)
-

numer oferty

« wróćJak wybrać biuro nieruchomości? cz.2

Licencja pośrednika nieruchomości

Ustawa zniosła obowiązek posiadania licencji pośrednika nieruchomości dlatego nie jest to obecnie konieczny warunek dla agentów nieruchomości. Niemniej jeżeli biuro nieruchomości zatrudnia agentów posiadających takie licencje świadczy to o długim działaniu na rynku nieruchomości i większym doświadczeniu. Agenci bowiem rozpoczęli swoją działalność dużo wcześniej kiedy jeszcze licencje były wymagane.

Siedziba agencji nieruchomości

Ze względu na specyfikę działalności biuro nieruchomości powinno mieć swoją stacjonarną siedzibę, w której można osobiście spotkać się z klientem, zawrzeć umowy i sfinalizować transakcję. Obecnie klienci poszukują nieruchomości w Internecie jednak aby profesjonalnie zająć się klientem, sprawdzić dokumenty nieruchomości, dokonać zakupu lub sprzedaży konieczne jest spotkanie w biurze. Dlatego warto zainteresować się gdzie znajduje się biuro. Warto także korzystać z lokalnych biur nieruchomości, które bardzo dobrze znają lokalny rynek. Biuro nieruchomości z Warszawy sprzedające nieruchomości np. w Koszalinie bardzo często nie zna specyfiki regionu: `lepszych i gorszych` dzielnic, `modnych i mniej modnych` osiedli. Trudno jest agentowi z Warszawy pomóc nam w wyborze najlepszego mieszkania czy domu. Nie zna on bowiem możliwości najlepszego dojazdu, trudności w komunikacji, miejsc tworzenia się korków o określonych godzinach. Na atrakcyjność nieruchomości w Koszalinie wpływa także bliskość przedszkoli, szkół oraz otoczenie w postaci parków, ścieżek rowerowych, szlaków turystycznych, dostępu do jeziora, stawu, basenów itp.

Kompleksowość usług agencji nieruchomości

Zakres usług agencji nieruchomości powinien charakteryzować się kompleksowością. W praktyce udział zamawiającego w całym procesie świadczenia usługi powinien być ograniczony do minimum. To agencja powinna podjąć się wszelkich działań związanych z szybkim, a jednocześnie bezpiecznym i zgodnym z prawem doprowadzeniem do finalizacji transakcji. Powinna zająć się sprawdzeniem dokumentów, umówieniem wszystkich stron zaangażowanych w sprzedaż nieruchomości, przygotowaniem umów transakcji, umówieniem notariusza.
Usługa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami powinna uwzględniać m.in. weryfikację stanu prawnego nieruchomości, doradztwo w zakresie zbycia/nabycia nieruchomości, wycenę, promocję oferty nieruchomości, prezentację nieruchomości zainteresowanym osobom, uczestnictwo w negocjacjach i przygotowanie umów oraz innych niezbędnych dokumentów w celu dopełnienia obowiązku formalnego zawieranej transakcji.