Ustawa zniosła obowiązek posiadania licencji pośrednika nieruchomości dlatego nie jest to obecnie konieczny warunek dla agentów nieruchomości. Niemniej jeżeli biuro nieruchomości zatrudnia agentów posiadających takie licencje świadczy to o długim działaniu na rynku nieruchomości i większym doświadczeniu. Agenci bowiem rozpoczęli swoją działalność dużo wcześniej kiedy jeszcze licencje były wymagane.
Ze względu na specyfikę działalności biuro nieruchomości powinno mieć swoją stacjonarną siedzibę, w której można osobiście spotkać się z klientem, zawrzeć umowy i sfinalizować transakcję. Obecnie klienci poszukują nieruchomości w Internecie jednak aby profesjonalnie zająć się klientem, sprawdzić dokumenty nieruchomości, dokonać zakupu lub sprzedaży konieczne jest spotkanie w biurze. Dlatego warto zainteresować się gdzie znajduje się biuro. Warto także korzystać z lokalnych biur nieruchomości, które bardzo dobrze znają lokalny rynek. Biuro nieruchomości z Warszawy sprzedające nieruchomości np. w Koszalinie bardzo często nie zna specyfiki regionu: `lepszych i gorszych` dzielnic, `modnych i mniej modnych` osiedli. Trudno jest agentowi z Warszawy pomóc nam w wyborze najlepszego mieszkania czy domu. Nie zna on bowiem możliwości najlepszego dojazdu, trudności w komunikacji, miejsc tworzenia się korków o określonych godzinach. Na atrakcyjność nieruchomości w Koszalinie wpływa także bliskość przedszkoli, szkół oraz otoczenie w postaci parków, ścieżek rowerowych, szlaków turystycznych, dostępu do jeziora, stawu, basenów itp.
Zakres usług agencji nieruchomości powinien charakteryzować się kompleksowością. W praktyce udział zamawiającego w całym procesie świadczenia usługi powinien być ograniczony do minimum. To agencja powinna podjąć się wszelkich działań związanych z szybkim, a jednocześnie bezpiecznym i zgodnym z prawem doprowadzeniem do finalizacji transakcji. Powinna zająć się sprawdzeniem dokumentów, umówieniem wszystkich stron zaangażowanych w sprzedaż nieruchomości, przygotowaniem umów transakcji, umówieniem notariusza.
Usługa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami powinna uwzględniać m.in. weryfikację stanu prawnego nieruchomości, doradztwo w zakresie zbycia/nabycia nieruchomości, wycenę, promocję oferty nieruchomości, prezentację nieruchomości zainteresowanym osobom, uczestnictwo w negocjacjach i przygotowanie umów oraz innych niezbędnych dokumentów w celu dopełnienia obowiązku formalnego zawieranej transakcji.
© Copyrights 2014 - Galeria Nieruchomości strona oparta o program dla biur nieruchomości mediaRent realizacja: Media Designers