Wyszukiwanie ofert

rodzaj nieruchomości

transakcja

lokalizacja

cena (od - do)
-

powierzchnia (od - do)
-

ilość pokoi (od - do)
-

numer oferty

galeria-kredyty

Biuro nieruchomości Koszalin a pandemia cz.2

Biura nieruchomości w obliczu pandemii stanęły przed wyzwaniem, aby z jednej strony zachować bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów a z drugiej strony całkowicie nie zamknąć swojej działalności. O ile w pierwszym okresie wprowadzenia dość rygorystycznych obostrzeń przez rząd normalna praca biur nieruchomości praktycznie nie była możliwa o tyle w kolejnych etapach odmrażania gospodarki i znoszenia ograniczeń pojawiła się możliwość funkcjonowania biur nieruchomości. Biura nieruchomości, które wcześniej wykorzystywały zdalne formy prezentacji swoich ofert, kontaktowania się agentów nieruchomości z biurem, generowania dokumentów z systemów informatycznych łatwo przeszły etap dostosowania się do konieczności pracy zdalnej i wykorzystywania w pracy w szerszym zakresie Internetu. Miały też opracowane procedury kontaktowania się z klientami, przesyłania umów i innych dokumentów związanych ze sprzedażą, wynajmem lub kupnem nieruchomości, zdalnym prezentowaniem lokali i działek.

Biura do tego nieprzygotowane szybko musiały stworzyć i wdrożyć nowe zasady funkcjonowania. Agenci nieruchomości będą mogli większą część swojej pracy wykonywać zdalnie. W kolejnej fazie łagodzenia obostrzeń możliwe jest prezentowanie nieruchomości potencjalnym klientom z zachowaniem określonych zasad, takich jak odkażanie rąk, dezynfekcja miejsc których dotykanie jest konieczne przez klientów, takich jak poręcze, klamki. Zarówno klienci jak i agent nieruchomości musi nosić maseczki ochronne oraz rękawice. Większość biur ze względu na bezpieczeństwo przyjmuje klientów w biurze tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym. W biurze stosowane są wszystkie zasady bezpieczeństwa, płyny odkażające do rąk, maseczki, 2 metrowy dystans pomiędzy klientem a agentem nieruchomości. Wiele biur zrezygnowało, także z witania się z klientem poprzez podanie ręki.

Nowe zasady funkcjonowania biur nieruchomości, szczególnie większych w których pracuje więcej osób, z powodu pracy zdalnej, niemożności spotykania się w jednym biurze spowodowały pewnego rodzaju wyizolowanie się pracowników. Aby zapewnić stały kontakt między sobą niektóre biura używają zdalnych platform do kontaktowania się z pracodawcą i współpracownikami, aby wymieniać się doświadczeniami, rozwiązywać powstałe trudności i problemy, na bieżąco informowaś o zmianach w przepisach, wytycznych i nowych rozwiązaniach.